Author |
omarjamaludin |
Posted: Mon Jan 16, 2006 12:52 am Post subject: |
|
|
Site Admin
|
|
Back to top |
|
|
IZZI |
Posted: Mon Jan 16, 2006 1:46 am Post subject: |
|
|
Joined: 11 Dec 2004 Posts: 3447 Location: Melbourne, Australia
|
ye ker omar? mediktv yer.. boleh la tolong operatekan mamat nih...
_________________ Gelanggang guitar : http://guitarden.starahead.com |
|
Back to top |
|
|
MiN |
Posted: Mon Jan 16, 2006 8:20 am Post subject: Re: technique question(s) |
|
|
|
Bode wrote: | MiN wrote: | Bode wrote: | MiN wrote: |
3. kalau aku tgk gitaris gitaris yg cuba nak shred dan picking tak consistent aku tak kisah sebenarnya....tapi kalau dorang tu berlagak terrer tapi picking bertabur tu yg aku kutuk dalam hati....tapi kalau dorang selamba jer aku pun selamba jer.... |
He he he betul tu...tapi betul tak Min...so far...selalunya yg dok berlagak tu yg main cam sial...yg malu2 segan tu yg ko kena selalu jaga....sekali depa buka langkah...tergamam siot...
Anyway...I forgot to add that it's good to mix and match techniques when you play, but it is strongly advisable when you alternate pick...it is coordinated...no matter slow or fast...one stroke one note...no more no less...it sounds waaaayyyy better that way |
kwkekwkewkek....betul jugak bro Bode....dah ramai la budak budak sekarang macam tu. mungkin influence kot....dan yg terrer tu selalunya rileks jer.... |
Wey Min...dengar citer Guthrie Govan dah keluar album dgn band dia 'Erotic Cakes'...betul ke? Kalau betul, aku misti beli ni! |
Die memang ader nak kuarkan album....album solo dier....ngan erotic cakes pun ader tapi setakat ni aku tak tau la kalau dah kuar....tapi aku dah dgr beberapa lagu die....memang best la.....kalau dah kuar kena order la online....btw aku pun letak gambar pompuan jugak....kwkewkekwek |
|
Back to top |
|
|
Bode |
Posted: Mon Jan 16, 2006 12:35 pm Post subject: Re: technique question(s) |
|
|
|
MiN wrote: | Bode wrote: | MiN wrote: |
kwkekwkewkek....betul jugak bro Bode....dah ramai la budak budak sekarang macam tu. mungkin influence kot....dan yg terrer tu selalunya rileks jer.... |
Wey Min...dengar citer Guthrie Govan dah keluar album dgn band dia 'Erotic Cakes'...betul ke? Kalau betul, aku misti beli ni! |
Die memang ader nak kuarkan album....album solo dier....ngan erotic cakes pun ader tapi setakat ni aku tak tau la kalau dah kuar....tapi aku dah dgr beberapa lagu die....memang best la.....kalau dah kuar kena order la online....btw aku pun letak gambar pompuan jugak....kwkewkekwek |
Kat mana ko dpt dengar lagu2 dia so far? Aku gian giler nak dengar ni...kalau ada mp3, boleh emailkan kat aku for previewing
Yer...letakkanlah gambar kekasih masing2 dlm avatar anda! |
|
Back to top |
|
|
SANGAP |
Posted: Mon Jan 16, 2006 1:00 pm Post subject: |
|
|
|
la yeke?simple btul..pasal telinga lame tak korek aku spt mendengar bunyi2an string lain etc..aku overthink things kot..sengal ayam btulla aku ni!
wah sume gambo pompuan skang..gile sangap dari aku ni..aku pon tak sampai tahap sangap cenggitu?
soalan teknik seterusnya:apakah teknik2 berkesan utk menekel awek2 hot spt di avatar memasing tu?down+down?atau up+up?klau teknik ranjang tu aku taula memang down+up+down+up la harhar _________________ the sangap guest! |
|
Back to top |
|
|
Bode |
Posted: Mon Jan 16, 2006 1:41 pm Post subject: |
|
|
|
SANGAP wrote: |
soalan teknik seterusnya:apakah teknik2 berkesan utk menekel awek2 hot spt di avatar memasing tu?down+down?atau up+up?klau teknik ranjang tu aku taula memang down+up+down+up la harhar |
For that extremely special person in my avatar , aku mula2 try main solo speed2, tapi dia tak impress ...last2 sekali aku main 'Theme from Top Gun' -(Steve Stevens/Harold Faltermeyer)...he he he...baru la dapat attention...so yg penting (for her), vibrato kena ganas macam Steve Stevens!
Last edited by Bode on Mon Jan 16, 2006 1:53 pm; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
|
MiN |
Posted: Mon Jan 16, 2006 1:45 pm Post subject: Re: technique question(s) |
|
|
|
Bode wrote: | MiN wrote: | Bode wrote: | MiN wrote: |
Kat mana ko dpt dengar lagu2 dia so far? Aku gian giler nak dengar ni...kalau ada mp3, boleh emailkan kat aku for previewing
Yer...letakkanlah gambar kekasih masing2 dlm avatar anda! |
bro Bode,
aku dgr lagu2 die masa kat UK. tapi kalau dalam mp3 format aku ader 2 lagu dier......bro kasi ler email bro....nanti aku send....boleh tak email aku dulu kat pemaingitar@yahoo.com |
|
Back to top |
|
|
MiN |
Posted: Mon Jan 16, 2006 1:48 pm Post subject: |
|
|
|
SANGAP wrote: | la yeke?simple btul..pasal telinga lame tak korek aku spt mendengar bunyi2an string lain etc..aku overthink things kot..sengal ayam btulla aku ni!
wah sume gambo pompuan skang..gile sangap dari aku ni..aku pon tak sampai tahap sangap cenggitu?
soalan teknik seterusnya:apakah teknik2 berkesan utk menekel awek2 hot spt di avatar memasing tu?down+down?atau up+up?klau teknik ranjang tu aku taula memang down+up+down+up la harhar |
mungkin teknik main rhythm kot sebab pompuan selalu tak paham kalau gitaris main solo speed nih....tapi kalau ko main lagu biasa jer gerenti dorang cair....kwkewkek |
|
Back to top |
|
|
IZZI |
Posted: Mon Jan 16, 2006 1:59 pm Post subject: |
|
|
|
ya betull .. aku 1st dpt attention awek aku pun dgn lagu percayalah siti nurhaliza jer.. tapi buat fingerstyle instrumental la.. hahah..
Min.. ko still tgh Honeymoon lagi ke dgn org rumah ko tu.. bila kitak mau dtg semenanjung? hehhe.. betul ke aku cakap brunei tu.. _________________ Gelanggang guitar : http://guitarden.starahead.com |
|
Back to top |
|
|
SANGAP |
Posted: Mon Jan 16, 2006 2:12 pm Post subject: |
|
|
|
macam orang asli adela..ok2!skang gak aku blajo n'sync-this i promise you,tapi nampak susah la..
tapi aku rase la antara solo yg komfom 'cair'ing ialah gnr-november rain..1st&2nd solo peh aku sindri pon cair mendengar kesyahduannya!
wah incik wan ajar aku percayalah tu?siries antara lagu feveret aku..tapi jangan main depan aku,kang tak psl2 ko dapat 'attention' aku lak huaha _________________ the sangap guest! |
|
Back to top |
|
|
huzai |
Posted: Mon Jan 16, 2006 2:58 pm Post subject: |
|
|
Angsakawan
|
|
Back to top |
|
|
omarjamaludin |
Posted: Mon Jan 16, 2006 3:22 pm Post subject: |
|
|
Site Admin
|
tu la huzai..kau pun pakai avatar perempuan mana tgk sunset tu? haw haw haw haw _________________ my photoblog - http://sigemok.blogspot.com |
|
Back to top |
|
|
huzai |
Posted: Mon Jan 16, 2006 3:46 pm Post subject: |
|
|
Angsakawan
|
|
Back to top |
|
|
Erylasia |
Posted: Tue Jan 17, 2006 12:06 am Post subject: |
|
|
Mod Squad
|
|
Back to top |
|
|
IZZI |
Posted: Thu Jan 19, 2006 2:23 am Post subject: |
|
|
|
SANGAP wrote: | macam orang asli adela..ok2!skang gak aku blajo n'sync-this i promise you,tapi nampak susah la..
tapi aku rase la antara solo yg komfom 'cair'ing ialah gnr-november rain..1st&2nd solo peh aku sindri pon cair mendengar kesyahduannya!
|
setuju 100%... aku masa mula2 nak belajar main feeling2 ni dgn lagu november rain la.. mmg utk taste aku, solo dia ada impact kuat!
HUzai: kacak ke kOcak bang? hehhe... _________________ Gelanggang guitar : http://guitarden.starahead.com |
|
Back to top |
|
|
|