back to main area

i-bands.net [READ ONLY MODE]
Articles  Articles   FAQ  FAQ   Search  Search   Memberlist  Memberlist   Usergroups  Usergroups
Register  ::  Log in Log in to check your private messages

Post new topic  Reply to topic Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 technique question(s) « View previous topic :: View next topic » 
Author Message
omarjamaludin
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 12:52 am    Post subject: Reply with quote

Site Admin
Site Admin

oh ini raja endon mastura..host Wanita Hari Ini dah MedikTV di tv3 he he
IZZI
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 1:46 am    Post subject: Reply with quote

ye ker omar? mediktv yer.. boleh la tolong operatekan mamat nih...

MiN
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 8:20 am    Post subject: Re: technique question(s) Reply with quote

Bode wrote:
MiN wrote:
Bode wrote:
MiN wrote:

3. kalau aku tgk gitaris gitaris yg cuba nak shred dan picking tak consistent aku tak kisah sebenarnya....tapi kalau dorang tu berlagak terrer tapi picking bertabur tu yg aku kutuk dalam hati....tapi kalau dorang selamba jer aku pun selamba jer....

He he he betul tu...tapi betul tak Min...so far...selalunya yg dok berlagak tu yg main cam sial...yg malu2 segan tu yg ko kena selalu jaga....sekali depa buka langkah...tergamam siot... Laughing

Anyway...I forgot to add that it's good to mix and match techniques when you play, but it is strongly advisable when you alternate pick...it is coordinated...no matter slow or fast...one stroke one note...no more no less...it sounds waaaayyyy better that way Smile

kwkekwkewkek....betul jugak bro Bode....dah ramai la budak budak sekarang macam tu. mungkin influence kot....dan yg terrer tu selalunya rileks jer....

Wey Min...dengar citer Guthrie Govan dah keluar album dgn band dia 'Erotic Cakes'...betul ke? Kalau betul, aku misti beli ni!

Die memang ader nak kuarkan album....album solo dier....ngan erotic cakes pun ader tapi setakat ni aku tak tau la kalau dah kuar....tapi aku dah dgr beberapa lagu die....memang best la.....kalau dah kuar kena order la online....btw aku pun letak gambar pompuan jugak....kwkewkekwek
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bode
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 12:35 pm    Post subject: Re: technique question(s) Reply with quote

MiN wrote:
Bode wrote:
MiN wrote:

kwkekwkewkek....betul jugak bro Bode....dah ramai la budak budak sekarang macam tu. mungkin influence kot....dan yg terrer tu selalunya rileks jer....

Wey Min...dengar citer Guthrie Govan dah keluar album dgn band dia 'Erotic Cakes'...betul ke? Kalau betul, aku misti beli ni!

Die memang ader nak kuarkan album....album solo dier....ngan erotic cakes pun ader tapi setakat ni aku tak tau la kalau dah kuar....tapi aku dah dgr beberapa lagu die....memang best la.....kalau dah kuar kena order la online....btw aku pun letak gambar pompuan jugak....kwkewkekwek

Kat mana ko dpt dengar lagu2 dia so far? Aku gian giler nak dengar ni...kalau ada mp3, boleh emailkan kat aku for previewing Smile

Yer...letakkanlah gambar kekasih masing2 dlm avatar anda! Laughing
Back to top
SANGAP
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 1:00 pm    Post subject: Reply with quote

la yeke?simple btul..pasal telinga lame tak korek aku spt mendengar bunyi2an string lain etc..aku overthink things kot..sengal ayam btulla aku ni!

wah sume gambo pompuan skang..gile sangap dari aku ni..aku pon tak sampai tahap sangap cenggitu?

soalan teknik seterusnya:apakah teknik2 berkesan utk menekel awek2 hot spt di avatar memasing tu?down+down?atau up+up?klau teknik ranjang tu aku taula memang down+up+down+up la harhar
Bode
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 1:41 pm    Post subject: Reply with quote

SANGAP wrote:

soalan teknik seterusnya:apakah teknik2 berkesan utk menekel awek2 hot spt di avatar memasing tu?down+down?atau up+up?klau teknik ranjang tu aku taula memang down+up+down+up la harhar

For that extremely special person in my avatar Smile , aku mula2 try main solo speed2, tapi dia tak impress Crying or Very sad ...last2 sekali aku main 'Theme from Top Gun' -(Steve Stevens/Harold Faltermeyer)...he he he...baru la dapat attention...so yg penting (for her), vibrato kena ganas macam Steve Stevens! Laughing

Last edited by Bode on Mon Jan 16, 2006 1:53 pm; edited 2 times in total
Back to top
MiN
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 1:45 pm    Post subject: Re: technique question(s) Reply with quote

Bode wrote:
MiN wrote:
Bode wrote:
MiN wrote:

Kat mana ko dpt dengar lagu2 dia so far? Aku gian giler nak dengar ni...kalau ada mp3, boleh emailkan kat aku for previewing Smile

Yer...letakkanlah gambar kekasih masing2 dlm avatar anda! Laughing

bro Bode,

aku dgr lagu2 die masa kat UK. tapi kalau dalam mp3 format aku ader 2 lagu dier......bro kasi ler email bro....nanti aku send....boleh tak email aku dulu kat pemaingitar@yahoo.com
Back to top
MiN
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 1:48 pm    Post subject: Reply with quote

SANGAP wrote:
la yeke?simple btul..pasal telinga lame tak korek aku spt mendengar bunyi2an string lain etc..aku overthink things kot..sengal ayam btulla aku ni!

wah sume gambo pompuan skang..gile sangap dari aku ni..aku pon tak sampai tahap sangap cenggitu?

mungkin teknik main rhythm kot sebab pompuan selalu tak paham kalau gitaris main solo speed nih....tapi kalau ko main lagu biasa jer gerenti dorang cair....kwkewkek
Back to top
IZZI
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 1:59 pm    Post subject: Reply with quote

ya betull .. aku 1st dpt attention awek aku pun dgn lagu percayalah siti nurhaliza jer.. tapi buat fingerstyle instrumental la.. hahah..

Min.. ko still tgh Honeymoon lagi ke dgn org rumah ko tu.. bila kitak mau dtg semenanjung? hehhe.. betul ke aku cakap brunei tu..
SANGAP
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 2:12 pm    Post subject: Reply with quote

macam orang asli adela..ok2!skang gak aku blajo n'sync-this i promise you,tapi nampak susah la..

tapi aku rase la antara solo yg komfom 'cair'ing ialah gnr-november rain..1st&2nd solo peh aku sindri pon cair mendengar kesyahduannya!

wah incik wan ajar aku percayalah tu?siries antara lagu feveret aku..tapi jangan main depan aku,kang tak psl2 ko dapat 'attention' aku lak huaha
huzai
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 2:58 pm    Post subject: Reply with quote

Angsakawan
Angsakawan

oih, sat mencelah Very Happy, asal semua avatar pompuan je ni.. pelik
omarjamaludin
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 3:22 pm    Post subject: Reply with quote

Site Admin
Site Admin

tu la huzai..kau pun pakai avatar perempuan mana tgk sunset tu? haw haw haw haw
huzai
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 3:46 pm    Post subject: Reply with quote

Angsakawan
Angsakawan

tu bukan pompuan, tu lelaki tu.. kacak orangnya, hehehe
Erylasia
PostPosted: Tue Jan 17, 2006 12:06 am    Post subject: Reply with quote

Mod Squad
Mod Squad

kacak ke,.. jambu je aku tengok,.. kahkahkahkah
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
IZZI
PostPosted: Thu Jan 19, 2006 2:23 am    Post subject: Reply with quote

SANGAP wrote:
macam orang asli adela..ok2!skang gak aku blajo n'sync-this i promise you,tapi nampak susah la..

tapi aku rase la antara solo yg komfom 'cair'ing ialah gnr-november rain..1st&2nd solo peh aku sindri pon cair mendengar kesyahduannya!

setuju 100%... aku masa mula2 nak belajar main feeling2 ni dgn lagu november rain la.. mmg utk taste aku, solo dia ada impact kuat!

HUzai: kacak ke kOcak bang? hehhe...
Post new topic  Reply to topic Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next Page 2 of 4

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

DAJ Glass template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
modified by i-bands.net