back to main area

i-bands.net [READ ONLY MODE]
Articles  Articles   FAQ  FAQ   Search  Search   Memberlist  Memberlist   Usergroups  Usergroups
Register  ::  Log in Log in to check your private messages

Shooting Incident @Paul's Place « View previous topic :: View next topic » 
GryMlock
PostPosted: Fri Aug 25, 2006 12:39 pm    Post subject: Shooting Incident @Paul's Place Reply with quote

I got this in my mailbox today

=======================================

Woo hey Kids!

As you're probably aware, cops went on a trigger happy frenzy outside Paul's Place 19 August 2006.

Harian Metro (slime journalism) reported that the police were "attacked" by "Dispicable Satanic Disorderly Punks" (translated from the Bahasa Malaysia "Punk Bangsat, Punk Bangsat & Punk Semak). According to Harian Metro, the police acted in self defence and fired warning shots into the air. I assume, they believed the bullets would vaporize harmlessly as they fell back to earth, like meteorites. Eyewitnesses state that this wasn't the case.

A video was shot showing a police office chasing some youths who were getting into their vehicle and leaving the parking lot. He waved his firearm toward them and discharged a round (sound of discharge caught on this video). Eyewitness counted somewhere between 5 to 8 rounds being discharged.

The original video was a little over 5 minutes long. About 1.5 minutes of it was relevant and extracted in this edit.

Enjoy.

http://www.rakancop666.zoomshare.com/

Download 'em and pass 'em around. They're about 5 MB each.

Or of you'd like to stream on YouTube.com.

Shooting Incident
http://www.youtube.com/watch?v=4t6uZ348P-o

Bonus Music Video
http://www.youtube.com/watch?v=IQSi5-lO2sY

Hugs & sweaty pets,

Rakan Cop 666
adzakael
PostPosted: Fri Aug 25, 2006 12:45 pm    Post subject: Reply with quote

now we have the thing....

I DEMAND FOR AN INVESTIGATION!

and yeah
aku pon nak tgk the unedited version of the video
that is the most important supporting evidence

this is unacceptable
Where was the attack?
kalium
PostPosted: Sun Aug 27, 2006 7:07 am    Post subject: Reply with quote

adzakael wrote:
now we have the thing....

I DEMAND FOR AN INVESTIGATION!

and yeah
aku pon nak tgk the unedited version of the video
that is the most important supporting evidence

this is unacceptable
Where was the attack?

I saw the unedited video at the press conference. There's nothing to add value. The edits were the last 4+minutes where they let the camera run once they pulled out of Paul's. I.e., they were shots of scenery down Old Klang road. The video on YouTube captured all the relevant events.
adzakael
PostPosted: Mon Aug 28, 2006 1:19 pm    Post subject: Reply with quote

press conference?where?when?
anyway
read this related (i guess) story

Quote:
Polis diarah siasat dua tahanan dipukul
Oleh Magendran Rajagopal dan Sariha Mohd Ali

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengarahkan polis melakukan siasatan terbuka berhubung klip video yang menunjukkan dua tahanan lelaki dipukul beberapa orang, dipercayai anggota polis.

Perdana Menteri berkata, beliau sudah menghubungi Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan (gambar) dan mengarahkan supaya mendapatkan butiran jelas mengenai kejadian itu.

Abdullah yang juga Menteri Keselamatan Dalam Negeri berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan pameran Pertandingan Lukisan Cat Air Nasional Putrajaya 2006 di sini, semalam.

Klip video yang menunjukkan tahanan itu dipukul dan disepak, disiarkan TV3 menerusi Buletin Utama, malam kelmarin. Bagaimanapun, lokasi kejadian itu tidak disebut.

Di Jitra, Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Datuk Mohd Johari Baharom, berkata kes itu dipercayai berlaku pada Mei lalu di sebuah balai polis di Subang Jaya, Selangor.

Sambil menyifatkan tindakan itu keterlaluan, Mohd Johari yang dipetik Bernama berkata: �Ia tak patut dilakukan sedemikian rupa... dengan menendang. Saya tak setuju.�

Beliau bagaimanapun berkata, masih terlalu awal untuk mengulas insiden itu, tetapi berharap laporan lengkap akan diperoleh segera.

Sementara itu, Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohd Bakri Omar, berkata tindakan tegas akan dikenakan terhadap anggota polis terbabit sekiranya siasatan mendapati kejadian itu benar berlaku.

Beliau yang ditemui pemberita selepas majlis persembahan beret Pasukan Gerakan Khas (PGK) PDRM kepada Sultan Pahang di Stadium Darul Makmur, Kuantan, bagaimanapun berkata setakat ini polis belum menerima sebarang aduan berhubung kejadian itu.

�Kita akan hubungi TV3 dan cuba dapatkan maklumat lanjut kes itu sebab saya tak tengok televisyen semalam (kelmarin).

"Tak apa... jika klip video itu disebarkan dalam internet, kita akan dapatkan juga maklumat lanjut. Kita akan siasat di mana kes itu berlaku dan buat keputusan.

"Jika didapati benar kes itu berlaku, kita akan ambil tindakan seperti mana kes lain,� katanya.

Mengenai peningkatan kes jenayah, Mohd Bakri berkata, semua pihak perlu bekerjasama menangani dan mengenal pasti puncanya.

"Bukan polis yang menyebabkan berlakunya jenayah. Jadi, kita perlu bersama menanganinya.

"Polis akan terus berusaha mengawal keadaan dan pada masa sama, kita kaji kekerapan jenayah, jenis jenayah, kawasan dan kumpulan yang terbabit melakukan jenayah itu," katanya.

INFO
Kes salah laku polis

# 25 Ogos 2006 - seorang guru, Afendi Ismail mendakwa digari selepas beliau menegur anggota polis memarahi isterinya.
# 2 Februari 2006 - 11 lelaki warga emas dicukur kepala ketika ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang.
# 5 Oktober 2005 - Pelajar Kolej Universiti Islam Antarabangsa, Najmi Kamal Amir, 21, mendakwa dipukul ketika dalam tahanan.
# 29 Jun 2005 - seorang wanita diarah berbogel dan melakukan ketuk ketampi dalam lokap.

©The New Straits Times Press (M) Berhad

http://www.bharian.com.my/m/BHarian/Monday/Mukadepan/20060828002324/Article/
GryMlock
PostPosted: Mon Aug 28, 2006 1:51 pm    Post subject: Reply with quote

i saw this on nightline last night. gila gila punya kena sepak. believed to be 2 indonesian.

I wonder why they(the police) video capture their own crime. but some look like they're wearing Rela uniform.

Jump to: