back to main area

i-bands.net [READ ONLY MODE]
Articles  Articles   FAQ  FAQ   Search  Search   Memberlist  Memberlist   Usergroups  Usergroups
Register  ::  Log in Log in to check your private messages

Post new topic  This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 Kenape la aku x penah suka fender strat... aku nak jual gtar « View previous topic :: View next topic »
Author Message
huzai
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 1:56 am    Post subject: Reply with quote

Angsakawan
Angsakawan

Joined: 18 Nov 2004

browndog2woof wrote:
apa raa korang.. kasi la dia nak jual.. bb king pon pernah pakai strat tapi dia tak selera kot.. kalo rasa2 stock dua alam bole la.. short ka? long ka? lu punya suka la.. yg penting hasilnya mesti bagus dan bukan jaguh kampong je.. 'it doesn't matter what they tell you what to like'... aku sx pon dah cukup.. tak payah vintage pon.. 'name me of one malaysian artist yg dah masuk top ten international chart?' ada ka? music hancos sama macam bola gak... stock jaguh kampong je.. keriau je lebih.. ha ha ha!

haha, bang bunyik cam marah/kecewa ngan seseorang je ni
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger MSN Messenger
IZZI
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 9:50 am    Post subject: Reply with quote

Joined: 11 Dec 2004
Location: Melbourne, Australia

afiqme wrote:

actually mula2 aku beli gitar ni sebab konon2 terikut fatwa, "setiap gitaris mesti mau ada fender seketul!" ... hahahahah ... lepas tuh aku dah pakai, semakin hari aku semakin marah dengan gitar ni ... hahahaha .. speaking of tone, aku no comment ... mungkin korang suka ahhh, personal taste ahh tu kan ...

kah kah kah.. sapa yg keluarkan fatwa tu afiq? gila lawak..

Aku pun dulu gila dgn Ibanez (pengaruh steve vai) tapi kemudian, lepas beberapa kali pegi klinik gitar fender oleh Sham Kamikaze, aku pun dah jatuh cinta dgn strat dan tak lama lepas tu aku pun beli strat aku dari browndog2woof pad atahun 2005.

Apa yang lainnya ko dgn aku ialah aku dah tersyok dgn strat terlebih dulu baru aku beli strat. jadi, semua kepayahan/cabaran masa mula2 nak main strat tu aku redah sebab dan kemaruk punya pasal.

Tapi kes ko ni nampaknya terbalik. Ko tak tak suka strat tapi beli strat sbb terpengaruh fatwa dan nak tengok samada ko sesuai dgn strat atau tak. Disebabkan proses nak serasi dgn strat ni agak memakan masa dan byk cabarannya, maka ko yang mmg tak kemaruk strat pun dengan pantas buat kesimpulan ko tak suka strat.

ni antara problem aku masa mula2 berhijrah ke strat:
1) cepat sakit jari sebab selalu kena tekan jari kuat2 pada string
2) selalu bend tak sampai sbb headstock lurus
3) skill tapping aku jadi tak articulate sbb single coil bunyi nipis
4) fret dah tinggal 21 aje dan mmg pengorbanan besar dari 24 fret.
5) bridge dah tak floating mcm guitar ibanez yg aku selalu pakai. Nak buat dive bomb ke apa semua dah tak boleh mcm dulu.

semua problem tu, kalau tak ada perasaan kemaruk pada strat, memang akan give up..aku ingat, lepas 2 tahun guna strat baru la aku serasi.

Masa aku baru beli strat, aku dtg tpt kozam jemming. Masa tu dia tgh kemaruk vai. Nama band pun The Crying Maching (sempena tajuk lagu steve vai). Dia kutuk aku beli strat. Macam orang tua katanya. Dia kata kalau dia lah, dia akan beli Ibanez Jem. Tapi sekarang.. Zamsteen tuu..

Apa-apa pun, takkan la semua orang dlm dunia ni kena main strat kan? Sekurang-kurangnya ko dah try beli strat dan cuba main.. so mmg tak sesuai dgn ko lah tu.. tp gitar ko cun la bro..huhu
_________________
Gelanggang guitar : http://guitarden.starahead.com
Back to top
View user's profile Send private message
xsam
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 12:34 pm    Post subject: Reply with quote

Joined: 20 Dec 2007
Location: kl

jibraun wrote:
Hahaha.... betul2..kat kampung sendiri mmg sng nak jadi jaguh...Pesaing byk yg segan2... kalau kat kampung org lain, ramai plak yg tak segan... susah nak jadi jaguh...
tapi citerase kene tinggi kat dlm kampung sendiri... sebab anak dara di kampung sendiri skang nih pun dah pandai tgk gitar dah...mcm2 gitar drg pandai tgk...eh eh... lari jauh plak...
Gitar yg canggih bleh dijadikan eset memikat si dara di kampung sendiri...mereka pun suke gitar..........kot..

wah gitar pong dah jadi cam moto yek,kalau ex5 aweks taknak naik,kalau pakai z125 baru pandang kot ,la ni durang gila naik vespa vintage pulak ahahaha
Back to top
View user's profile Send private message
browndog2woof
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 5:29 pm    Post subject: Reply with quote

Mod Squad
Mod Squad

Joined: 10 Nov 2006

huzai wrote:
browndog2woof wrote:
[...]

tarak la huzai.. guitar ni bukan la issue sangat.. scene kita ni sendat sangat dengan stock remeh2 ni.. terlebih hero kot.. ha ha ha.. aku ingat lagi waktu aku lepak dgn sham suardi, dia bilang masa kat overseas dia pickup guitar main jazz mat salleh buat 'donno dog je', tak hairan pon.. bila dia main gendang backing wayang kulit (tak silap aku la..), diorang jadi hura haras pulak.. ibaratkan kalo ko main benda yg dia rasa2 origin dari dia, hmmm.. hampeh! tapi bila kena dgn wayang kulit punya vibe.. lari malam diorang.. ha ha ha! masaalah terlebih appreciate/possesed ni pon jadi sindrome sakit gak.. pedahal kita dah pon ada something yg depa suka, (kitaro japan atau yanni greek sebagai contoh) aku nak suruh cosmo buat pedal tone nafiri dan main odd scale tu..

btw aku pergi wedding aji on sunday kat gombak. let's wish him all the best guys..
_________________

man, you'll die too... aren't you afraid of hell? oh my, you're a disbeliever right? lies, greed and cheats has becoming everybody's next to nature lately.

Last edited by browndog2woof on Mon Apr 13, 2009 5:47 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
browndog2woof
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 5:35 pm    Post subject: Reply with quote

Mod Squad
Mod Squad

Joined: 10 Nov 2006

jibraun wrote:
[...]

sekarang aweks felda pon tau cari balak cun, artis atau dato yg berduit sahaja... takat stock hampeh glam boleh solo arpeggio pacman ala herman lee dan beserabut tapi tarak duit pon diorang tak mau la... buat kata member aku.. tu la, small small don't want to die, big big trouble people only... anto sekolah lari, ha ha ha!
_________________

[...]
Kozam
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 5:59 pm    Post subject: Reply with quote

Joined: 16 Aug 2005
Location: Seri Kembangan

IZZI wrote:

[...]

OOO..time tu aku belum dapat hidayah lagik...tu la yang aku ckp sebelum ni..kalau x kenal tone fender...kita takkan suka ngan sound nipis dia tu...tambah byk benda dlm playing nak kena adjust balik...gripping, picking, mcm2 lagik...aku rasa sebab tu yg korang kata x best tu,sbb nak kena adjust balik mende 2 yg dia orang dah selesa tu...tp kalau korang dh kenal ngan tone n sound fender...mcm aku ckp dah x nk main gitar lain dah...
_________________
www.i-bands.net/audiovault/kozam
http://www.myspace.com/kurtkozam
http://www.myspace.com/mynavigator
http://www.youtube.com/kurtkozam

Fender Stratocaster >macam macam ada> amp
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
afiqme
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 8:37 pm    Post subject: Reply with quote

Joined: 05 Dec 2003
Location: Kuala Lumpur

hehe .. funny! seronok aku baca reply2 semua .. huhu

btw ... gitar ni mungkin akan terjual minggu ni .. aku harap deal takda masalah .. huhu .... thanks guys!!!! Wink
_________________
Entwistle custom guitar pickups - Click here!

Private guitar lesson - Batu Caves/Gombak/KL/Shah Alam:
http://afiqmemusic.blogspot.com

My other blog: Click here!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
yustech
PostPosted: Tue Apr 14, 2009 9:22 am    Post subject: Reply with quote

Joined: 03 Jun 2008
Location: Kota Damn.

ape daaa....kamu jual murah sgt tu...
kehkehkeh..
_________________
http://yustech.blogspot.com/
That Guitar Tech an Tutor in Greater KD.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
afiqme
PostPosted: Thu Apr 16, 2009 11:37 am    Post subject: Reply with quote

Joined: 05 Dec 2003
Location: Kuala Lumpur

SOLD! tahniah kepada owner baru kerana anda membeli fender strat terbaik di abad ini! huhu Wink
_________________
[...]

deadzid
PostPosted: Thu Apr 16, 2009 1:53 pm    Post subject: Reply with quote

Mod Squad
Mod Squad

Joined: 13 Feb 2004
Location: Shah Alam

wahh menarik kisah si izzi tu.. tahniah! lagi best baca kisah si Kozam wakakkaka.... Jemsteen?? Zamsteen?? huhuhu....

aku dulu start main gtr elektrik pki duit loan study, beli Squier strat (mexico)... pakai gtr tu je selama 5 - 6 tahun, then baru beli BC Rich Warlock....

oleh sebab kemaruk (mcm Izzi) utk pakai gitar bercabang2 ni, so aku try to adapt dgn feel gtr ni yg sangat jauh beza dgn strat.... main show, gigs, botb, etc.. semua pakai warlock....

in the end... pada tahun ni.. baru la aku dapat hidayah, terpaksa terima hakikat, dan kembali ke pangkal jalan.... sesungguhnya, warlock bukan la gtr yg serasi dgn aku.... cuma imej dia yg menangkap otak je yg buat aku kemaruk huhuuhu....

so guna la Strat (walaupon cuma Squier je huhuh)

apa daa merapu panjang2... gitar dah jual pon... LOCK THE THREAD!! Twisted Evil
_________________
> [...]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
omarjamaludin
PostPosted: Thu Apr 16, 2009 1:54 pm    Post subject: Reply with quote

Site Admin
Site Admin

Joined: 18 Feb 2004
Location: Tmn Melawati

heehehe kelakar siot Cool
_________________
my photoblog - http://sigemok.blogspot.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
ultraman_cosmo
PostPosted: Thu Apr 16, 2009 2:20 pm    Post subject: Reply with quote

Mod Squad
Mod Squad

Joined: 29 Oct 2004
Location: Mines resort city

Ok guitar dah terjual.
- tapi gua boleh guna budi bicara tentang hal ne.
- aku ada beberapa pilihan, locked topic and sambung ceta kat title lain kat gear talk.
- or aku just move this topic to gear talk memanadangkan semua masih rancak bagi pendapat masaing masing.
- bukan aper bukan senang nak kasih ini forum meriah.
- korang tengah syok reply takan nak halang pulak, lain la masing masing gado or mencarut... hahhahaah.
- So tak perlu berkira kalo korang nak post somthing walopun tempatnya kureng sesuai.
- So mana satu pilihan semua, amacam?
_________________
Maiden, loudness, ACDC, black sabath, deep purple, jimmi and vinnie moore

And Now all jazz.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
deadzid
PostPosted: Thu Apr 16, 2009 4:54 pm    Post subject: Reply with quote

Mod Squad
Mod Squad

Joined: 13 Feb 2004
Location: Shah Alam

ok sudah pindah... hehhe.. sambung citer...
_________________
> [...]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu Apr 16, 2009 4:59 pm    Post subject: Reply with quote

Mod Squad
Mod Squad

Joined: 29 Oct 2004
Location: Mines resort city

deadzid wrote:
[...]

- Zid aku rasa ko sesuai main PRS la.
- hahahahahahahahahahahaha
_________________
[...]

NaNStrat
PostPosted: Thu Apr 16, 2009 6:24 pm    Post subject: Reply with quote

Joined: 13 Mar 2007
Location: Puncak Alam

browndog2woof wrote:
huzai wrote:
browndog2woof wrote:
[...]

Aku pergi jugak...tapi sampai dah dekat kul 4, jam mcm sial...aku pulak keje hari tu...tu yg lambat tu....tapi best gak dpt pergi lambat...dpt sembang2 n lepak kat bilik dia kt atas.....sambil dorg bergambar aku dpt main gitar akustik jenama Lee yg Jonathan Lee hadiahkan pada dia....perghh sedap giler.....)
_________________
2000 GG Pro Shop American Standard Fender Stratocaster
BOSS GT8
Fender CE300 - Acoustic
1981 Yamaha Classical
1998 Takamine EG124C

My bands - Zubira, AO Project, UiTM Combo/Symphony Orchestra, No Limit Band
Myspace - www.myspace.com/nanuitm
Email - nanuitm@yahoo.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:
Post new topic  This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next Page 4 of 9

Jump to:

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

DAJ Glass template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
modified by i-bands.net