back to main area

i-bands.net [READ ONLY MODE]
Articles  Articles   FAQ  FAQ   Search  Search   Memberlist  Memberlist   Usergroups  Usergroups
Register  ::  Log in Log in to check your private messages

Post new topic  Reply to topic Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 LIVE BAND AT SHAH ALAM -CABARAN BUAT SANG JUARA FATAMORGANA « View previous topic :: View next topic »
Author Message
boyroy
PostPosted: Tue Aug 11, 2009 4:48 am    Post subject: agree Reply with quote

Joined: 28 Jun 2008
Location: Shah Alam

fatamorgana wrote:
2 hari wa tgk semua band perfrm..sabtu & ahad,tp kecewa...
wa x dpt tgk ape yg wa nk...stage besar...tp perfrmer sume hancusss...
malam tu semua yg perfrm adelah penghibur..so nape wa tgk kaku masing2..mcm dlm jmg studio..kat depan ade penonton ma...!!so tunjuk la kite ni sebagai penghibur biar pun x bagus..ni mcm syok sendiri masing2..showmanship penting ma..x banyak sikit pun jd la..vocal layanla penonton...wa betul2 kecewa beb...!!!!bukan wa kate wa bagus..
tp wa sebahagian dr penonton...

Yeahh....
Ini satu komen yg membina pd sumer performer,
kpd bro Fata. Wa salute ngan lu org nyer showman ship,
lagi2 ngan Ejoy as ur vocalist,
Wa akui, satu hr nt lu bley up level as an artist,
& lg satu wa hrp lu bley trn kn ilmu2 showman ship lu kat new performer,
semoga dunia muzik tanah air kita akan lbh maju lagi,

Nak tny sket ar,
1. band Tyrant yg wa wat link kat page 3 tuh,
brp point lu kasik? in term of showman ship ngan comunicate with crowd ar,
tmbh lagik,
2. Kluk Kluk Adventure?
3. Galleries?
4. The Rodeo?
5. The Finger?
6. C.O.S?

Thanx for reply

Rolling Eyes Rolling Eyes
_________________
KRAMER MIJ 87~89
OrangeMusicStudioShahAlam since2004 call 0123-12345-0 for booking, MarshallTubeMA100&4x12",VS100&4x12", MG100DFX,LaneyTFX3hybrid UK, PeaveyCombo300,Hiwatt300,Hartke2500-2x10",hybridheadHartkeHA3500-Ashdown4x10"cab, SabianB8,StaggDH,PearlExportSeries&YamahaStageCustome,c/w twinpaddle, TamaImperial, IbanezGRX,SDGR, WashburnX10, YamahaRBX,EG303, VantageCustom, BossMT2,BF2,CH1,DD3,DS1, BehringerMultieffect, MegaHalfStack, - http://www.facebook.com/OrangeMusic Linda
Back to top
View user's profile Send private message
campa
PostPosted: Tue Aug 11, 2009 11:03 am    Post subject: Reply with quote

Joined: 26 Aug 2008

hehehe...
komen yg sgt tajam...
sgt straight 4ward.. btul2 masuk ward klu x phm...
kekeke...

bro roy, tlg masukkn criteria communicate dgn crowd as a
mandatory to all of ur performer on ur next event if got any chance...
tp utk performer yg 1st timer, jgnla pth smngt la dgr kata2 tu...
mgkn bro fata boleh kongsi dgn suma kita2 disini ttg apa itu 'penghibur n dtail out the important point how to perform live on stage' beside of constructive comment rite? all of us really appreciate dat rest assured...

the long journey begin with 1 single step....
Back to top
View user's profile Send private message
jaguar
PostPosted: Tue Aug 11, 2009 5:02 pm    Post subject: tak jujur Reply with quote

Joined: 12 Jul 2009
Location: Shah Alam

fatamorgana wrote:
[...]

ini contoh kenyataan yang tak jujur, betul ke semua performer hancuss
samada mamat ni tak peka atau sakit hati
roy, ko ada reject ini band ke roy, bunyi dia macam sakit hati je....
ko patut sound dia ni langau la roy
pasal apa
group ni bkn bgs mana pun, vocalist dia ni pun sisa band band lain
vocalist reject, nak aku jelas kan ke...
aku tak nak babit kan nama band lain la, nanti lg kecoh

tapi kalo dia kata semua performer hancusss
memang aku tak setuju, member aku pun ada perform time tu
Vocalist dia siap tanya crowd "Anda mahu lagi???"
Then crowd pown jawab " Naaakkkk!!!!"
adakah ini bkn communication??? Apa maksud mamat ni sebenarnya???

antara performer hari tu, ada yg dah ada album & ada yang dah buat single,
aku nak tanya la, band fatamorgana ni dah berapa album kat pasaran ya,
kalau takat menang battle je, jgn nak belagak la,
itu pun entah pernah menang entah tidak
try buat album la, tengok langit tinggi rendah
banyak bunyi macam tin kosong la
Last aku nak bagi tau mamat ni la, da la masuk free, macam bagos sound sound,
Cermin diri dulu, baru sound orang lain

kutuk, jangan tak kutuk
_________________
Cromok
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger MSN Messenger
huzai
PostPosted: Tue Aug 11, 2009 5:32 pm    Post subject: Reply with quote

Angsakawan
Angsakawan

Joined: 18 Nov 2004

pedih.. pedih.. ibands semakin panas skang ya
_________________
http://www.reverbnation.com/synsmusic
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger MSN Messenger
Awexbeijing
PostPosted: Tue Aug 11, 2009 5:42 pm    Post subject: Reply with quote

Joined: 28 Jul 2008

panas...panass...panasss...

Pusing....pusing...pusingg....

Saya tak tgk show ni so tak berani nak komen apa2. Tapi tak best la cakapa semuanya hancus...

May be ada beberapa ahlil muzik malam tu jarang2 perform atas stage. Kalau selalu naik stage tu may be dia tahu nak wat cam ne and nak handle situasi kat atas stage.

Vocalist dalam band jadi org paling depan dalam satu2 band bagi la diorg ni peluang utk perbaiki atau meningkatkan lagi tahap persembahan. Kalau jarang2 naik stage gemuruh atas stage kuat gak tu. Kalau nervous tak hilang2 tu yg jadi susah dia jadi jem tak tahu nak buat apa2 blurr.... bila blur jadi la dia tegak....

Lagi pun byk band baru yang perform.....Muzik Extra..ni bukanya BOTB. rasanya penganjur pun nak beri pendedahan kepada ahlil muzik bukan nak mencipta ROCK STAR.....

Hanya mutusamy mengenal johari

JUST MY DUA SEN
_________________
itu misai ka tanglong
Back to top
View user's profile Send private message
deadzid
PostPosted: Tue Aug 11, 2009 7:57 pm    Post subject: Reply with quote

Mod Squad
Mod Squad

Joined: 13 Feb 2004
Location: Shah Alam

kalau kita je yg terkinja-kinja atas stage tu tapi crowd kat bawah mcm tgk wayang je buat hape?! terasa mcm badut kat sarkis pulak...

bagi aku, nak showmanship kena tgk situasi gak la.... kalau crowd bleh layan, mmg lagi semangat nak perform with best showmanship... tapi klu yg datang tu family, bawak anak2 kecik, takkan ko nak headbanging bersungguh-sungguh... aku cakap ni sebab aku pernah buat! hahahaha.... bila balik rumah tgk balik video - huh rasa mcm berok je atas stage tu! kekekkekekecah dot com....
_________________
> facebook
> youtube
> my-mic
> mockspecial.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
loboss
PostPosted: Tue Aug 11, 2009 10:13 pm    Post subject: Reply with quote

Joined: 11 Sep 2008
Location: shah alam-selayang-meru

betul cakap zid tu......lagi pun crowd(bleh panggil crowd ke kalau penonton ciput...dok jauh2..) bukannya duduk depan stage macam kat gigs....aku dok dkt khemah depan(kat PA system) pun nampak sayup2 je band kat atas tu.... khemah sebelah satu lagi plak tak mengadap stage...
kalau penonton ramai ok la...bila ada sikit je,macam mana nk datang semangat tu...kan...kan...kan...
_________________
Hamer SATF TBK-Epi Special II- Hofner Shorty - ZZ Top Strat Copy -SX strat(been modded )SX Ash Tele- SX Explorer (tengah barai)- RP 500 - Zoom 2100
Back to top
View user's profile Send private message
Charvello
PostPosted: Wed Aug 12, 2009 10:11 am    Post subject: Re: tak jujur Reply with quote

Joined: 24 Dec 2008

jaguar wrote:
fatamorgana wrote:
[...]

Jangan kutuk kutuk. Bukan budaya masyarakat dalam i-band ni. Kita kawan kawan dalam i band ni lambat laun berjumpa jugak. Kan ke tak best tu belum jumpa dah kutuk ngutuk. Cooool down. Smile

By the way untuk Roy & performers, congrats untuk show ni. Rugi aku & Sapphire x dapat join utk perform. Kalau tak, boleh kenal kenal dengan member member i-band kat stage.
Back to top
View user's profile Send private message
GryMlock
PostPosted: Wed Aug 12, 2009 4:22 pm    Post subject: Reply with quote

Joined: 24 Nov 2003
Location: Agombak Ago go!

aku tak tengok semua but masa aku datang sabtu malam tu, aku nengok most of the bands are trying their best to communicate with the crowd. but crowd response was a little bit suam suam. which is the thing i really hate bila perform kat mana mana pun. mood kita atas stage pun jadi bertukar.

showmanship was ok ok as well lah. but understandable ler. aku rasa mostly blom ada exposure yg banyak dari segi performing in gigs. sorry for my ignorance but the band lineups mostly aku tak familiar namanya so aku assume most are quite new or probably belum banyak lagi main gigs.

comments on crews : aku rasa the stage crew is actually among the best yg aku experienced for a mid size setup. for me a good stage crew is an attentive one..so them guys are quite peka and attentive lah on stage.

sound pun balanced.

overall..good job and well executed.

so thats my comments.
_________________
[ Kluk Kluk Adventure ] | [ Call the Paramedics ] | [ Dot ] | [ AJEEPEK ]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
omarjamaludin
PostPosted: Wed Aug 12, 2009 11:26 pm    Post subject: Reply with quote

Site Admin
Site Admin

Joined: 18 Feb 2004
Location: Tmn Melawati

selamat hari jadi ajeep.. he he
_________________
my photoblog - http://sigemok.blogspot.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
GryMlock
PostPosted: Wed Aug 12, 2009 11:51 pm    Post subject: Reply with quote

Joined: 24 Nov 2003
Location: Agombak Ago go!

taksuka ah besday Laughing
_________________
[ Kluk Kluk Adventure ] | [ Call the Paramedics ] | [ Dot ] | [ AJEEPEK ]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fatamorgana
PostPosted: Thu Aug 13, 2009 2:00 pm    Post subject: Re: tak jujur Reply with quote

Joined: 06 Dec 2008
Location: shah alam

jaguar wrote:
fatamorgana wrote:
[...]

wa komen as a penonton...2 hari wa dtg 2 band yg wa suke..hari sabtu
band keyblood,hari ahad band c.o.s..walaupun keybld ni main lagu2 kenduri kawin tp penonton enjoy...mcm band kozam,teknikal problem
xleh nk kate ape la..wa siap g kt soundman lg...watpe?kasi sound kat tu man..hari sabtu wa lepak ngan org mbsa(org yg wat band idol).org2 mbsa ni sms sesame dorg komen band2 yg prfrm..siap tanye kt salah sorg geng2 penganjur..korang x tapis ke band2 yg masuk ni?ape cite?wa bukan jelez ke ape...tp lu org dpt wat kat tmpat yg susah org lain dpt..so nape jd mcm ni beb?peluang tu beb..klu lu kate wa ni vocal reject,sampai skang rezeki wa alhamdulilah...nape wa leh di jemput oleh ali m-pire perfm ngan die & mus kat afamosa melake baru2 ni..wa di jemput bukan atas band..wa sorg je..dan atas jemputan tu,ali info kate geng bikes malaya nk wat lg show tu bulan 12 ni,tp dengan syarat bikes mintak wa mesti ade...so lu nk kate wa ni kene reject ke??tunjukkan bukti band mane yg reject wa?seingat wa la,wa je pnh reject band.ingat satu je...wa komen sebagai penonton..wa dah cakap awal..klu lu xleh nk terime lu wa x tau nk kate pe lagi la..mgkin 2 hari tu wa ade terlepas pandang kat band membe lu tu..ok wa mintak maaf..tp kat cni wa nk ckp show tu mmg hancusss...wa tanye soundman n pihak MBSA pun ckp cmtu..biar pun ade band yg ok..tp terllu banyak yg x ok dr ok..mcm mane nk ckp ok?coz dah mmg adat pemuzik yg menonton akan cari kesalahan bile tgk org perfm..wa smpai skang masih kene komen pedas2..tp itu pandangan org beb..klu lu tanye kawan2 lu mesti dorg kate ok punye...x smpai hati nk ckp..so ape kate lu dgr ape yg bukan kawn ckp..itu lebih membina..1 lagi fatamorgana mmg x masuk bttle..terus terang wa ckp..tp klu lu nk dgr lagu2 fatamorgana sile ke www.myspace.com/bandfatamorgana.klu bttle wa masuk ngan grop battle wa..khas tuk battle..setakat ni wa masuk battle ngan sapphire blum penah kecundang tempat pertame,ke-2 dan ke-3..sepanjang wa nyanyi 5 kali wa di iktiraf sebagai vokal terbaik..tp wa terime kritikkan smpai skang..coz itu yg membina kite..so klu lu xleh terime itu lu nye hal...wa rase wa nye pendapat sebagai penonton mlm tu adalah ape yg wa tgk n dgr..anggapla sebagai cabaran tuk membina kite..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fatamorgana
PostPosted: Thu Aug 13, 2009 2:24 pm    Post subject: Reply with quote

Joined: 06 Dec 2008
Location: shah alam

ape pu wa respect kat roy...berani wat n berjaye wat event tu...
tp lain kali lu kene tapis...mcm org MBSA wat..pade semua band yg perfrm hari tu all the best..jgn simpan dalam hati...wa komen iklas..
klu wa x ckp,xde yg nk ckp..so xde yg nk maju ke?...bg yg x leh terime ape yg wa post sori...peluang yg roy bawak xkn lu nk skali je?rugi beb...wa sembang ngan org MBSA,diorg pun mcm kecewa beb..xkn wa nk senyap..yg perfrm mlm tu kawan2 wa..come on la..org MBSA tu pun bukan calang2 org..okestra/kombo MBSA beb..wa malas nk bgtau ape yg geng2 MBSA sms sesame dorg...malu beb..xpe biar kat wa je lu org bengang..

p/s : sori semua...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
deadzid
PostPosted: Thu Aug 13, 2009 3:00 pm    Post subject: Reply with quote

Mod Squad
Mod Squad

Joined: 13 Feb 2004
Location: Shah Alam

ye lah ye lah... band awak sorang je la yg hebat....

HEPI BESDAY AJEEP! Laughing
_________________
> [...]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu Aug 13, 2009 4:16 pm    Post subject: Reply with quote

Joined: 06 Dec 2008
Location: shah alam

deadzid wrote:
ye lah ye lah... band awak sorang je la yg hebat....

HEPI BESDAY AJEEP! Laughing

kan aku ckp aku komen sebagai penonton..kang aku ckp xxxxxxx marah..aku pun x bagus..masih belaja..ape yg aku tgk..2 hari tu adelah show yg paling aku kecewa...sepanjang idup aku..ko paham x ape aku nk bgtau?korg blh wat tp x bersedia..bile aku ckp aku bagus??bile aku cakap band aku bagus??ini lah org kite...pelik..muzik univesal beb..klu ko xleh terime kritikkan baik xyah main muzik..aku cume nk share ape yg aku rase...dan ape pandangan geng2 MBSA,geng soundman..abg kamal lestari pun ckp benda yg same beb..xkan aku x boleh bgtau..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:
Post new topic  Reply to topic Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next Page 4 of 8

Jump to:

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

DAJ Glass template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
modified by i-bands.net